MIR-Methode kring op dinsdag 14 mei!

29 april 2019 door

Waterkefir, een cadeautje voor je gezondheid?

We zijn het ons niet bewust maar je krijgt elke dag miljarden levende bacteriën binnen. Sommige van deze bacteriën overleven je maagzuur en gal en komen levend en wel aan in je dikke darm. Daar hebben ze een belangrijke taak. De verschillende bacteriën werken samen om je gezond te houden! Je darmen bevatten tussen de 400 en 600 soorten bacteriën die samen je darmflora vormen. Daar zitten goede én slechte bacteriën tussen. Voor een optimale spijsvertering en een goede gezondheid is de balans tussen deze verschillende bacteriën belangrijk. Gezonde darmen bevatten veel goede bacteriën die zijn opgewassen tegen aanvallen van schadelijke bacteriën. Het microbiële evenwicht in je darmen kan echter verstoord raken, bijvoorbeeld door het nemen van antibiotica, slechte voeding, ziekte en stress.

Gelukkig kun je een verstoorde darmflora zelf helpen herstellen door bacteriën die je via je voeding binnen krijgt. Maar in welke voeding zit dat dan? Je vindt het vooral in gefermenteerde producten zoals yoghurt, zuurkool en gefermenteerde sojaproducten zoals tempé. Je kunt deze  levende bacteriën tegenwoordig ook kopen in de vorm van een probiotica supplement. Maar voorkomen is beter dan genezen………

Naast goede voeding kun je elke dag waterkefir drinken en zo je darmflora in balans houden. Kefir, het woord is afkomstig van het Turkse woord köpürmek (= schuimen) is een dikke vloeibare melkdrank, die volgens sommige bronnen oorspronkelijk afkomstig is uit de Kaukasus en volgens andere bronnen uit Tibet. Waterkefir is een variant op de gewone kefir of melkkefir, die alle voordelen van gewone kefir bezit, maar nog eenvoudiger te maken is en ideaal voor mensen met koemelkallergie. 

Waarom zou je waterkefir drinken?

Kefir is een probiotische drank met een heerlijke frisse, zure smaak. Kefir bevat speciale heilzame gisten en heel veel goede bacteriën. Als je dus elke dag een paar glazen Kefir drinkt dan blijven je darmen lekker in balans. Het is heel erg gezond. Kijk maar eens naar onderstaand lijst!

  • Het in balans brengen van de darmflora
  • Het op natuurlijke wijze tegengaan van constipatie
  • Het geeft het lichaam energie
  • Het versterkt het immuunsysteem van het lichaam
  • Positieve werking bij ziekte van Crohn
  • Bestrijd diverse vormen van reuma
  • Positieve werking bij ontstekingen luchtwegen, nieren en blaas
  • Regulering van de bloeddruk
  • Positieve werking bij eczeem en andere huidziektes
  • Positieve werking bij ADHD
  • Positieve werking op het concentratievermogen
  • Regulering van het lichaamsgewicht
  • Zorgt voor algemene weerstand
  • Bestrijdt galblaas en blaasontsteking
Deze vitaminen en mineralen zitten in waterkefir!

Vitamine A, vitamine B1, vitamine B2, vitamine B3, vitamine B6, vitamine B12, citamine C, vitamine D, foliumzuur, calcium, ijzer, fosfor, jodide en aminozuren!

Zelf waterkefir maken?

Probiotica is best duur. En waterkefir kun je zelf maken en het is leuk om te doen en elke dag vers. Als je het goed doet dan groeit de kefir en kun je het weggeven om ook een ander te laten kennismaken. Het zelf maken van kefir is leuk omdat je naar eigen keuze verschillende ingrediënten kan gebruiken naar jouw smaak. En..als je dagelijks de MIR-Methode doet dan worden alle gezonde stoffen optimaal opgenomen in je lichaam. Klik hier voor het recept.

Wil je ook meer informatie over waterkefir en het eens proeven? Kom dan naar de MIR-Methode kring op dinsdag 14 mei van 19.30-21.30 uur. Neem pen en papier mee. Heb je belangstelling maar ben je nog niet zo bekend met de MIR-Methode? Welkom! Wel graag even aanmelden.

Tot MIR!

Reacties